راهنمای تست کرونا در عراق

کرونا و محدودیت‌های سفر به عراق

با شیوع ویروس کرونا، هر یک از کشورها و ایرلاین‌ها در پذیرش و جابه‌جایی مسافران، محدودیت‌هایی ایجاد کرده‌اند. طبق آخرین اعلام دولت عراق، مسافران هنگام ورود به این کشور، باید کارت واکسن حاوی QR کد و نتیجه‌ی منفی تست PCR خود را ارائه کنند.

بیش‌تر بخوانید: ارائه کارت واکسن برای ورود به عراق الزامی شد

بیش‌تر بخوانید: راهنمای دریافت کارت واکسن

بنابراین لازم است مسافران حداکثر ۷۲ ساعت پیش از سفر به عراق، برای انجام دادن آزمایش کرونا به آزمایشگاه‌های معتبر مراجعه کنند. لازم به ذکر است باید شماره‌ی گذرنامه‌ی مسافر و نام او به زبان انگلیسی در نتیجه‌ی تست کرونا درج شده باشد.

محدودیت‌های کرونایی خروج از عراق

همه‌ی زائران ایرانی که بیش از ۴۸ ساعت در عراق اقامت داشته‌اند، برای خروج از مرز هوایی این کشور باید نتیجه منفی تست کرونای خود را هنگام دریافت کارت پرواز، به فرودگاه ارائه دهند. افرادی که کم‌تر از ۴۸ ساعت در عراق اقامت داشته‌اند، در صورتی که از تاریخ تست PCR قبلی آن‌ها کم‌تر از ۷۲ ساعت گذشته باشد، می‌توانند با ارائه‌ی نتیجه‌ی همان تست، کارت پرواز خود را دریافت کنند. هم‌چنین برای خروج از مرز زمینی مهران، نیازی به ارائه‌ی نتیجه‌ی منفی تست کرونا نیست.

به‌روزرسانی: طبق آخرین تصمیم دولت عراق و ایران، هنگام خروج از این کشور نیازی به ارائه‌ی تست PCR نیست.

راهنمای انجام تست PCR در عراق

مسافران برای انجام دادن تست کرونا باید به آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت عراق مراجعه کنند. نتیجه‌ی آزمایش کرونا باید در سیستم «عراق مسافر» ثبت شده باشد و تأییدیه آن در سایت «عراق پاس» ثبت شده باشد. هم‌چنین باید مهر برجسته‌ی آزمایشگاه روی برگه‌ی نتیجه‌ی آزمایش حک شده باشد.

هزینه‌ی مصوب آزمایش کرونا برای دارندگان پاسپورت عراقی ۴۰ هزار دینار و برای سایر افراد (از جمله مسافران ایرانی) ۵۵ هزار دینار است که حتماً باید به دینار پرداخت شود.

نمونه نتیجه آزمایش مورد تأیید وزارت بهداشت عراق
نمونه تأیید آزمایش در سایت عراق پاس

مراکز آزمایشگاهی نجف، کربلا و کاظمین

آزمایشگاه رازی (مختبر الرازي البايولوجي الجزئي) یکی از آزمایشگاه‌های معتبر و مجهز در عراق است که با داشتن سه مرکز در شهرهای بغداد، نجف و کربلا آماده‌ی ارائه خدمات به زوار است. حضور پرسنل فارسی زبان و ارائه‌ی خدمات با قیمت مناسب، از ویژگی‌های این آزمایشگاه است.

آزمایشگاه رازی در کربلا

نشانی: شارع اسکان، جنب کنسولگری ایران.

ساعت کاری: ۸:۳۰ تا ۱۷.

آزمایشگاه رازی در نجف اشرف

نشانی: ضلع جنوبی صحن حضرت زهرا، پشت هتل الرسل.

ساعت کاری: ۸ تا ۱۴.

آزمایشگاه رازی در بغداد (کاظمین)

نشانی: صالحیه، جنب سفارت ایران.

ساعت کاری: ۸ تا ۱۴.